دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 دی 1395 - 08:58
با همکاری واحد الکترونیکی انجام شد

برگزاری کارگاه مجازی یکروزه «بررسی و تحلیل فرهنگ از دیدگاه نظرات نوین فرهنگی» در واحد تهران جنوب

کارگاه مجازی یکروزه «بررسی و تحلیل فرهنگ از دیدگاه نظرات نوین فرهنگی» به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب و با همکاری واحد الکترونیکی برگزار شد.
کد خبر : 147619

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کارگاه مجازی بررسی و تحلیل فرهنگ از دیدگاه نظرات نوین فرهنگی به‌صورت مجازی (الکترونیکی) و باهدف ارتقای رتبه علمی استادان و توانمندسازی کارکنان در انجام امور محوله به مدت ۸ ساعت و به مدت یک روز برگزار شد.


این کارگاه ویژه اعضای هیات‌ علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ۱۳۰۰ نفری به صورت آنلاین و حضوری در دانشکده هنر و معماری واحد تهران جنوب برگزار شد.


این دوره با تدریس همزمان سه استاد برجسته در حوزه مدیریت فرهنگی، دکتر اسماعیل کاوسی دانشیار مدیریت فرهنگی، دکتر محسن عامری استادیار مدیریت فرهنگی و دکتر مستوره عزت‌زاده استادیار مدیریت رسانه در سه حوزه «پارادایم‌های فرهنگی، نظریه‌های مدرنیته و نظریه‌های پست‌مدرنیسم» در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.


کاوسی با توجه به دوره‌های علم‌شناسی از عصر ارسطو تاکنون سخنان کوتاهی را در قالب چهار دوره و دیدگاه حاکم بر عصر جدید یعنی دیدگاه پارادایمیک بیان کرد.


وی در ادامه مفاهیم اجزاء پارادایم را مطرح کرد و با معرفی پارادایم‌های مدرنیته و پست‌مدرنیته به جایگاه روش‌شناسی تحقیقات کیفی و نقش آن در تولید نظریات نوین فرهنگی پرداخت.


سخنران بعدی کارگاه عزت‌زاده هم به معرفی نظریات فرهنگی در قالب پارادایم مدرنیسم پرداخت و سپس توضیحاتی در رابطه با مکاتب مهم مدرنیته نظیر مکتب فرانکفورت، مکتب ساختارگرا، مکتب برنهام را ارائه کرد.


عامری، دیگر سخنران کارگاه یک‌روزه بررسی و تحلیل فرهنگ از دیدگاه نظرات نوین فرهنگی نیز سخنانی درباره پست‌مدرنیته و نظریات و تئوری‌های حاکم بر آن همچون پست‌مدرنیسم، دنیای فرا واقع، پوسته نازک حقیقت و واقعیت مطرح کرد.


نوبت عصر کارگاه هم به مطالعه کاربردی نظریات در مباحث مدیریت فرهنگی اختصاص داشت.


در پایان دوره به شرکت‌کنندگان گواهینامه معتبر از سوی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی زیر نظر معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اعطا می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب